test

Den officielle "Hvad læser du lige nu"-tråd

Har du læst en god bog (eller en dårlig) så del oplevelsen med os andre.

Den officielle "Hvad læser du lige nu"-tråd

Indlægaf Svenning » 16. dec 2009 23:37

Lad alle os læseheste flashe vores igangværende sovepiller og hvad vi ellers bruger hyggelæsningen til :smile2:
Jeg er selv for tiden ved at være igennem den sidste bog i Stieg Larssons Milleniumtrilogi, og jeg må tilstå at jeg syntes det er drøngod underholdning!! :thumb:

Billede

Ved ikke rigtigt hvad jeg skal finde på efter Luftkastellet der blev sprængt, det afhænger nok af om Julemanden syntes jeg har været sød i år :laugh:
Bo skrev:Dåsen får :fullstar: :fullstar: :fullstar: :fullstar: :fullstar: :fullstar:
Brugeravatar
Svenning
Moderator

Geografisk sted: Middleearth a.k.a. Odense

Re: Den officielle "Hvad læser du lige nu"-tråd

Indlægaf CFN » 19. dec 2009 10:33

Jeg kan ikke rapportere om de store spændingsromaner, men har udviklet lidt en Søren Ryge mani, da jeg holder utroligt meget af manden og hans facon, så jeg er pt. i gang med denne lille sag.

Billede

Og efter den, så står denne her klar på hylden.

Billede
Brugeravatar
CFN

Geografisk sted: 9210 Aalborg SØ.

Indlægaf Svenning » 4. jan 2010 08:29

Da jeg er ved at være igennem Millenium-trilogien måtte jeg jo til at finde på noget nyt :cry:

Fra Play.com er netop bestilt følgende;
Da jeg har et rigtig svagt punkt for Patricia Cornwell;
Billede
Hardback til £12.49

Billede
Impulskøbte også denne her til £4.49 :greensmile:

Post, post kom nu frem... :thumb:
Bo skrev:Dåsen får :fullstar: :fullstar: :fullstar: :fullstar: :fullstar: :fullstar:
Brugeravatar
Svenning
Moderator

Indlægaf Bjerregaard » 17. jan 2010 12:35

Er lige gået igang med denne svend på lidt over 600 sider - det skulle være Haruki Murakami's hovedværk. Har tidligere guffet mig igennem "Kafka på Stranden" af samme forfatter, og det var en nydelse, så mon ikke denne også falder i god jord :rolleyes:

Billede
Brugeravatar
Bjerregaard

Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf Bjerregaard » 17. jan 2010 12:51

Svenning skrev:Da jeg er ved at være igennem Millenium-trilogien måtte jeg jo til at finde på noget nyt :cry:

/snip

For et års tid siden befandt jeg mig også i den situation, og måtte lede med lys og lygte efter noget nyt - blev anbefalet at se nærmere på Jan Guillou's Hamilton-serie

http://www.modtryk.dk/index.phtml?list=serie&serieID=009

Den er nu læst igennem, og selv om det var hårdt at komme igennem 10 bøger plus de løse tillægsromaner, så har jeg nu ikke fortrudt :)
Brugeravatar
Bjerregaard

Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf Svenning » 20. jan 2010 19:35

Fik lige i sidste uge tygget mig igennem Asger Aamund, Om enspænderen, livsværket og familien
Nu er jeg sikkert farvet af at jeg syntes ret godt om ham, men jeg syntes det var god læsning!
Tror med fordel at forfatterne kunne have givet den gas med det dobbelte sidetal uden det ville gøre noget. Syntes den var lidt overfladisk og kortfattet, stedvist noget springende i sin konsensus! - Men samlet set :thumb:
Billede

Efter uliiiiiiiiidelig lang ventetid, dukkede der endelig lidt nyt op fra Play, så nu er jeg gået igang med;
Billede
Indkøbt til £4.49 incl forsendelse!
Brugeravatar
Svenning
Moderator

Indlægaf Lotte » 23. jan 2010 22:44

For tiden læser jeg disse to bøger:

Billede

Kan vel næppe prale med at det ligefrem er spændende læsning, men nok mere et nødvendigt onde :smile2:
Lotte

Indlægaf Svenning » 27. mar 2010 18:36

Lidt opdateringer er vel efterhånden på sin plads :wink:

Har kastet mig over Jo Nesbø med en hvis begejstring.
Jeg har fået læst den første af hans bøger;
Billede
Og må sige at jeg bestemt syntes den er god. Det er en helt basic krimibog med den hårdkogte strømer der naturligvis løser gåden OG får silden... dog med lidt twist på!
Er netop gået igang med den næste i serien;
Billede

Ind imellem de 2, blev det til den nok så populære Lars Kepler, Hypnotisøren
Billede
Jeg er med i en læsegruppe, og igår mødtes vi faktisk omkring netop denne bog.
Der var delte meningen om den, og jeg er da bestemt heller ikke udelt begejstret.
Jeg syntes det er en god og letlæst bog, men der er utrolig mange forstyrrende elementer i bogens handling. Ting som med fordel kunne være sorteret fra for at gøre handlingen mere fremtrædende og flydende.
Jeg vil dog stadig anbefale bogen!
:thumb:

PS. Næste projekt i læsegruppen bliver iøvrigt Svend Åge Madsen, Mange sære ting for. Det glæder jeg mig meget til :cool:
Brugeravatar
Svenning
Moderator

Indlægaf CFN » 28. mar 2010 12:26

Jeg magter som sagt ikke fiktion lige for tiden, så jeg har de sidste måneder egentligt kun erhvervet fagbøger, mere eller mindre.

Billede
Brugeravatar
CFN

Geografisk sted: 9210 Aalborg SØ.

Indlægaf Svenning » 10. apr 2010 19:49

Så blev jeg færdig med #2 af Jo Nesbø's bøger :thumb:
Den kunne jeg faktisk rigtig godt lide - bedre end den første faktisk!
Er særligt glad for at vi ikke skulle trækkes med et langt drikkeorgie med Harry Hole!
God story-line og jeg syntes jeg var holdt fanget hele vejen!

Nu gælder det så;
Billede
Rødhals, som jeg gruede lidt for!
Jeg havde en tur til Kbh igår i forbindelse med arbejde, og benyttede lejligheden til at gå igang med den på togturen!
Der er en del referencer og flashbacks til 2. verdenskrig, noget jeg ikke plejer at være så tosset med.
Er dog nået godt 200 sider ind nu, og den er egentlig fantastisk god!!
Brugeravatar
Svenning
Moderator

Næste

Tilbage til Bøger